Home » Blogs

Blogs

Salarisadministratie-horeca

Salarisadministratie horeca: zelf doen of uitbesteden?

27 maart 2024

Een onmisbaar onderdeel dat hoort bij je personeelszaken is de salarisadministratie van de medewerkers. Vooral de salarisadministratie in de horeca kan een grote klus en uitdaging zijn vanwege de wisselende uren van medewerkers. Dit vraagt enorm veel tijd van degene die hier verantwoordelijk voor is. Uitbesteden zorgt voor een foutloze salarisadministratie en dit borgt de […]

Lees meer

onboarding-checklist

Onboarding checklist: zo automatiseer je onboarding voor nieuwe medewerkers

19 maart 2024

De onboarding van nieuw personeel is een onmisbaar onderdeel van personeelszaken. Door goede onboarding zorgt je organisatie ervoor dat nieuw personeel een fijne start kan maken. Daarnaast zorgt onboarding ervoor dat medewerkers sneller zelfstandig hun taken kunnen uitvoeren. Dit alles vermindert de kans op een vroeg vertrek.

Lees meer

personeelsdossier-bewaartermijn

HR instrumenten: dit zijn de 3 belangrijkste HR-instrumenten!

19 juni 2023

In een dynamische wereld waar bedrijven voortdurend moeten innoveren en hun strategieën moeten aanpassen, is HR een belangrijk onderdeel om continuïteit te waarborgen. HR speelt een belangrijke rol in het faciliteren van de groei en ontwikkeling van organisaties. De belangrijkste onderwerpen waar HR zich mee bezighoudt zijn de instroom van nieuw personeel, de doorstroom en […]

Lees meer

Personeelsmanagement: wat is het?

17 mei 2023

Effectief personeelsmanagement is essentieel voor het succes van iedere organisatie. Het beheren en ontwikkelen van personeel gaat verder dan alleen het aannemen van medewerkers. Het omvat een breed scala aan taken zoals het aantrekken van medewerkers, het behouden van medewerkers maar ook een stukje talentontwikkeling, beoordeling en andere zaken die met het personeel te maken […]

Lees meer

personeelshandboek-hoe-en-wat

Personeelshandboek: zo maak je een goed personeelshandboek!

17 mei 2023

Het personeelshandboek: iedere werkgever, groot of klein, is ongetwijfeld bekend met het belang van een goed en duidelijk handboek. Dit document vormt de leidraad voor alle medewerkers in de organisatie en dient als basis voor de werkcultuur en bedrijfsnormen binnen het bedrijf. Het handboek voor personeel is volgens ons een belangrijk onderdeel van de HR-strategie […]

Lees meer