Home » Blogs » Tijd besparen en fouten voorkomen bij het in dienst melden van je medewerkers?
13 oktober 2020

Tijd besparen en fouten voorkomen bij het in dienst melden van je medewerkers?

Een medewerker in dienst melden, een contractverlening doorvoeren, een auto van de zaak ter beschikking stellen? Allemaal zaken waar de afdeling HR waakzaam moet zijn en waar fouten kunnen worden gemaakt. Door de juiste juridische documenten te genereren vanuit de brongegevens wordt deze foutkans geminimaliseerd. En doordat alles digitaal kan worden aangeboden en ondertekend is het dossier volledig digitaal, altijd compleet en wordt tijd en geld bespaard.

Weg met je geel gemarkeerde Word-document!

Je herkent het vast wel: het volledig geel gemarkeerde Word-document om arbeidsovereenkomsten voor nieuwe medewerkers op te maken. Erg onhandig en de kans is aanwezig dat je zomaar de verkeerde letters gebruikt of iets verkeerd invult. En dit terwijl je dat gemakkelijk kunt automatiseren. 

Als je namelijk vaak een arbeidsovereenkomst op moet maken dan is het handig als deze automatisch uit je HR-systeem komt. Veel documenten die je gebruikt zijn namelijk altijd hetzelfde. Je kunt dan denken aan arbeidsovereenkomsten, bruikleenovereenkomsten of bijvoorbeeld formulieren van beoordelingsgesprekken. Het enige verschil: de persoonlijke informatie. En dit kun je juist gemakkelijk regelen door middel van een invulformulier of de data die toch al in je HR omgeving zit. 

In het systeem van Fhris kun je deze documenten heel simpel automatisch genereren. Wij zorgen er voor dat je standaard overeenkomsten in het systeem ingelezen worden zodat je dit daarna zelf kunt genereren als je een medewerker opmaakt of een wijziging doorvoert. Het systeem van Fhris (gebouwd in AFAS) zorgt ervoor dat alle gegevens direct op de juiste plaats staan in het document. We hebben de gegevens namelijk toch! Daarom hoef je zelf niets meer over te typen en daardoor maak je minder fouten en scheelt het je tijd. 

Alles direct op de juiste plaats in het personeelsdossier

En als je de medewerker dan opgemaakt heb dan zit dit ook al direct opgeslagen op de juiste plaats in het personeelsdossier. De medewerker kan het digitaal ondertekenen en je getekende arbeidsovereenkomst zit geborgd in je HR systeem.

Klinkt dit als ideaal? Stuur ons dan een berichtje!